A HR Engineering szoftver lelke a hatásköri mátrix. A hatásköri mátrix összeállítása még a tapasztaltabb HR-es kollégák számára sem tartozik az egyszerű feladatok közé, elkészítésével azonban gyerekjátékká válik a munkaköri leírások generálása. A hatásköri mátrix 3 alappillérre épül, melyek mindegyike pontos és körültekintő meghatározást igényel. A 3 alappillér: munkakörök, a munkakörökhöz tartozó feladatok, és a hatáskörök.
Azon ügyfeleink számára, akik még soha nem állítottak össze hatásköri mátrixot, vagy egyszerűen csak szeretnék kiszervezni ezt a feladatot, hatásköri mátrix készítés szolgáltatásunkkal levesszük a vállukról ezt a terhet. Természetesen az alap információk megadásában az ügyfél hatékony közreműködésére is szükség van, hiszen ki ismerné jobban a saját cége működését magánál az ügyfélnél?
A hatásköri mátrix készítésének első lépéseként kollégáink tájékoztatást kérnek az adott cégnél meglévő beosztásokról és munkakörökről. A munkakörök nem azonosak a munkavállaló beosztásával, hiszen sok esetben előfordul, hogy egy bizonyos beosztásban dolgozó munkavállaló több munkakört is ellát egyszerre (pl. az ügyvezető egyben pénzügyi vezető is).
A munkakörök összegyűjtése után részletesen leírásra kerülnek azok a feladatok, amelyek az egyes munkakörökhöz tartoznak - amely feladatokat az adott munkavállalónak végeznie kell. A feladatok típustól függően kategorizálhatóak (pl. gazdasági feladatok, pénzügyi feladatok, gyártási feladatok, stb.), címkézhetőek.
A hatáskörök jelentik a kapcsolatot a munkakörök és a feladatok között: a hatáskör jellege szabja meg, hogy adott munkakört ellátó munkatársnak az egyes feladatok esetében hogyan kell résztvennie (ő hajtja végre, vagy csak tájékoztatást kap róla, esetleg közreműködőként vesz részt a teljesítésben, stb.)
Szeretné, hogy kollégáink állítsák össze a hatásköri mátrixot Ön helyett? Nincs akadálya!
Konzultációk keretében - az Ön közreműködésével - felmérjük és meghatározzuk a cégben meglévő munkafolyamatokat.
A munkafolyamatokat és a meglévő beosztásokat sorvezetőként használva definiáljuk a különböző munkaköröket.
Minden egyes munkakörhöz meghatározzuk a hozzá tartozó feladatokat. Ezeket kategorizáljuk, csoportosítjuk.
Meghatározzuk a különböző hatásköröket, és hozzárendeljük azokat az adott munkakör feladataihoz.
Igényelje szolgáltatásunkat, és mi elkészítjük Ön helyett az első hatásköri mátrixot, amellyel gombnyomásra generálhatja a munkaköri leírásokat. A mátrix módosítása, naprakészen tartása ezután már valóban gyerekjáték.
Vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy mielőbb hozzáláthassunk az Ön cégére jellemző hatásköri mátrix elkészítéséhez.
(Mivel a szolgáltatásra vonatkozó ár a cég nagyságától függ, ezért mindenképpen előzetes egyeztetést igényel!)
Az előzetes egyeztetések során saját magunk számára is kiderültek a hiányosságaink a munka-folyamatainkban, amelyeket így orvosolni tudtunk.
A HR Engineering egy nagyon hatékony rendszer, amely azon túl, hogy egyértelművé teszi a feladatokat minden munkatárs számára, segít abban is, hogy a generált munkaköri leírásokkal a cégek tökéletesen megfeleljenek a munkajogi követelményeknek és alapot teremtsenek a munkatársak teljesítményének, munkájának értékeléséhez.